Villkor

LEVERANS OCH FRAKT

Alla beställningar levereras av Bring Pickup Piont. Leveranstiden är upp till 2-3 dagar. När din beställning har skickats får du automatiskt ett e-postmeddelande som innehåller ett track & trace-nummer på din beställning. Get Active strävar efter att leverera dag till dag på vardagar om din beställning har lagts före middagstid. 10:00 och artikeln finns i lager.

Om du inte har fått din beställning inom 8 arbetsdagar, vänligen kontakta oss på contact@getactive.dk eller per telefon: +45 58101080.

Fraktkostnader börjar från 45 DKK. Vid köp över 800 SEK erbjuds gratis leverans till närmaste paketaffär.

 

ORDNING

Handel på Getactive.dk kan ske på följande språk: danska och svenska.

 

BETALNING

På Getactive.dk kan du betala med följande betalkort:

 

MasterCard, Visa, JCB

American Express

Du kommer att dras av för det belopp du har accepterat när du slutför din beställning när varan har skickats från vårt lager.

 

Betalt med ett betalkort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har möjlighet att avvisa en betalning när du får din betalningssammanfattning. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en onlinebutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem, vilket Get Active naturligtvis gör. Således är du bättre säker än i den fysiska världen, där du har en självrisk på 1200 SEK när ditt Dankort missbrukas med PIN-koden.

 

RÄTT TILL ÅTGÄRD

Som konsument har du en 14-dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du fick din artikel. Om du har beställt flera olika artiklar i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du fick den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett mejl till contact@getactive.dk eller använda standardavbeställningsformuläret, som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

UTTAG AV EN DEL AV KÖPET

Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera artiklar, även om de köptes i en beställning.

Observera att du inte kommer att få ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Och det är du som är ansvarig om en skada uppstår under transporten.

 

STÅND PÅ FÖRETAGET NÄR DU SKICKAR DET RETUR

Om artikeln har tappat värde och det beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att bestämma artikelns natur, egenskaper och hur det fungerar, kan du bara få tillbaka en del av inköpsbeloppet. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till att artikeln skrivs ned.

 

ÅTERBETALNING AV KÖPBELOPPET

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka pengarna. Om varan försämras drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde för köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan.

 

Varan skickas till:

GET ACTIVE

Köpmansgatan 14

214 45 Malmö

Du kommer att få ett e-postmeddelande från Get Active när vi har mottagit artikeln, för ytterligare instruktioner för den vidare processen i samband med din ångerrätt.

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också avbryta köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress efter överenskommelse.